fredag den 18. marts 2011

10. klasse pakkede i rygsækken til rejsen ud i fremtiden!



Se flere billeder


Karin og Tove fra udvikling og erhverv havde torsdag besøg af Mette Saabye og en af de to tiendeklasser fra privatskolen. Dagen gik meget på at kigge ind i sig selv, hvem er jeg, hvad vil jeg med mit liv og hvad drømmer jeg om.  Det var en dag med sjove input og anderledes måder at gribe tingene an på – bla. en sjov øvelse, hvor fødderne snakker. De tre vigtigste værdier blev udvalgt, værdier som de unge vil tage med sig ind i den nye fremtid der venter dem.
Samtlige unge lænede sig flot ind i projektet, og da de sidst på dagen gav tilbagemeldinger til hinanden om, hvad deres største drøm om ti år var, var der rockhyldest til alle. En del af de unge ku fortsat se sig selv i Frederikshavn Kommune, en var på et hesteinstitut i Sy0dfrankring,  en var tømrer i Sverige,  en havde et halvtidsjob og en rig mand, så der var tid til hygge med veninderne, flere havde deres egen forretning og der var også en jægersoldat. 
Varianterne var mange, men ingen tvivl om, at de unge er gået hjem med noget helt andet end de havde forventet ovenpå dagen i Ambitionsfabrikken i den nye Maskinhal.  Som en af eleverne sagde, det er som om, at vi har lært hinanden at kende på en ny måde, men vi har også lært lidt mere om mig selv!


Indsendt af: Tove Varmløse / Udvikling & Erhverv


Ingen kommentarer:

Send en kommentar